Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

Csatlakozz infólistánkhoz, ahol minden fontos információról értesülhetsz.

HÍRLEVÉLRE VALÓ FELIRATKOZÁSHOZ
Ide írd az e-mail címed:

Készül az M0-s körgyűrű tehermentesítője

Készül az M0-s körgyűrű tehermentesítője

Az M1-es autópálya, Székesfehérvár és a majdani M8-as autópálya közötti 120 kilométeres összekötő út tanulmánytervére írt ki tendert a NIF.

Az új, 2x2 sávos út a tranzitforgalmat vinné le az M0-s körgyűrőről.

A nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben. A feladat - és az út is - két részből áll:

  • Az első rész Komárom-Nagyigmánd térségében ágazik le az M1-es autópályáról és tart a Székesfehérvárt nyugatról elkerülő útig. Ennek a hossza 85 kilométer.
  • A második rész a fehérvári elkerülő úttól halad - az M7-es autópálya új csomópontján keresztül - az M8-as autópályáig, amelyet Sárbogárd térségében ér el. Ennek a hosszúsága 35 kilométer.

Mindkét résznek el kell készíteni a tanulmánytervét, továbbá a környezeti hatásvizsgálati dokumentációt, végül pedig meg kell szerezni a környezetvédelmi engedélyt is. A tervezett út részben a meglévő utak "négysávúsításával" készül úgy, hogy elkerüli a településeket. A tervezési idő 20 hónap.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben, országos közút tervezéséből a nettó árbevétele az első résznél legalább 200 millió, míg a második résznél legalább 160 millió forint volt. Az ajánlattételi határidő december 5. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség.

A nemzetközi áruforgalom jobb elvezetése érdekében az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére új félgyűrű létesítését kezdeményezte a kormány - nyilatkozta májusban Mosóczi László, az ITM államtitkára. Kifejtette, hogy megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között.

Magyarországot több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. Az útdíjszedő NÚSZ adatai alapján az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez.