Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

Csatlakozz infólistánkhoz, ahol minden fontos információról értesülhetsz.

HÍRLEVÉLRE VALÓ FELIRATKOZÁSHOZ
Ide írd az e-mail címed:

Égető problémát enyhítenek Budapesten - átalakul egy HÉV-vonal

Égető problémát enyhítenek Budapesten - átalakul egy HÉV-vonal

Nem sokkal a helyhatósági választások előtt bejelentették, hogy orvosolnak egy régóta sok bosszúságot okozó problémát Budapest III. kerületében.

A szentendrei HÉV vonalán gyakran okoznak forgalmi fennakadást az átjárók, ezért 5 szintbeli kereszteződés mentén metróüzembe alakítanák a HÉV egy szakaszát, így a föld alatt futnának a sínek. A lépést eredetileg a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javasolta, nemrég Bús Balázs fideszes polgármester kezdeményezésére a képviselő-testület egyhangúlag támogatta a megvalósítást.

Óbuda-Békásmegyer talán legnagyobb közlekedési problémája a HÉV vágányok elvágó hatása, amely csúcsidőben nagyon megnehezíti a kelet-nyugat irányú gépjármű közlekedést a kerületben. A VEKE kompromisszumos javaslatot dolgozott ki a szentendrei HÉV egyik szakaszának átalakítására.

Dorner Lajos elnök elmondta: az ötlet lényege, hogy lesüllyesztik a vasúti pályát, de a költségek kímélése miatt nem teljes hosszban, hanem csak ott, ahol feltétlenül szükséges. A javaslat alapján a szerelvények Békásmegyer állomás után mennének le a föld alá, majd Rómaifürdő megálló előtt jönnének ki.Úgy látja, ennél kisebb beavatkozással már nem lehetne eredményt elérni. A beruházás költségét 10-15 milliárd forintra becsüli a szervezet - derül ki Facebook-oldalukról.

2,6 kilométeren avatkoznak be

A HÉV pályája ugyan elkülönül az úttesttől, ezért kettévágja a településrészeket, viszont sajnos mindezt szintben teszi, leginkább csak sorompós átjárónál lehet átkelni rajta. Ez a helyzet a szentendrei HÉV esetén is, amely Óbudát kettévágja, átjárni rajta igen nehézkes akár gyalog akár kerékpárral, akár autóval. - olvasható a III. kerületi önkormányzat honlapján megjelent határozati javaslatban. Most, hogy küszöbön áll a HÉV-vonalak rekonstrukciója, lehetőség nyílik ezt a problémát orvosolni.

A VEKE innovációja, hogy nemcsak lesüllyesztik a síneket, de egyben új nyomvonalra is helyezik. Történelmi okok miatt ugyanis a HEV pályája a régi Szentendrei út vonalát követi, amely korántsem egyenes, mai szemmel nézve fölöslegesen kanyarog. A szervezet szakemberei azért választották a Szentendrei út helyett a Batthyány utca-Rákóczi utca nyomvonalat, mert ez egyenes, rövidebb, nincsenek benne lassítást okozó ívek, és, ami a legfontosabb, az építkezés idejére nem kellene lezárni a HÉV-et.

Jelenleg már zajlik Békásmegyer állomás akadálymentesítésének közbeszerzési eljárása és egy nagy p+r-parkoló tervezése a BKK Zrt. kivitelezésében. Ez az állomás marad a felszínen, ám a VEKE tervei szerint rögtön azután a sínek elkezdenek a térszint alá süllyedni, és a Pünkösdfürdő utcai átjárót már alulról keresztezik. Egészen a Szent István utca vonaláig úgynevezett " nyitott U" keretben halad a pálya, onnantól pedig klasszikus kéregvezetésben, azaz fedett alagútként egészen a Határ útig ahol a rég lezárt átjárót újra lehet nyitni. Innen a vonal ismét a felszínre emelkedik, így éri el a jelenlegi Rómaifürdő megállót.

A kéregvezetés miatt egyetlen új megállót kell építeni, Csillaghegy a jelenlegi helyéről néhány száz méterrel arrébb kerülne. Az új Csillaghegy megálló egy úgynevezett galériás állomás, ahol az utasok az aluljáró szintjére érkeznek, így juthatnak el a kereszteződés minden sarkába. Az Ürömi út 2 felől érkezők autósok részére többszintes P+R építhető a jelenlegi piac parkolója helyén, amelynek közvetlen kapcsolata lesz az aluljáróhoz úgy, hogy minden irány akadálymentes lehet.

A beavatkozás teljes hossza 2,3 kilométer (a mai pálya 2,6 kilométer hosszú ezen a szakaszon), amelyből a kéregvezetésű szakasz nagyjából 1, 6 kilométeres lesz. Ez azonban csak a későbbiekben valósulhat meg, a VEKE által javasolt megoldással viszont Csillaghegy és Békásmegyer már belátható időn belül fellélegezhet - idézik Dorner Lajost.

Szavaztak a politikusok - örülhetnek az autósok

A beadvány szerint a képviselő-testület úgy határoz, hogy a VEKE javaslatát támogatja, azt a kerület és a kerületi lakosság érdekében feltétlenül megvalósítandónak tartja és azt a továbbiakban a testület saját javaslataként jegyzi.

A testület felkéri a polgármestert, hogy forduljon a kormányhoz annak érdekében, hogy a H5-hév fejlesztésével kapcsolatos, hamarosan kiírásra kerülő megvalósíthatósági tanulmányok, engedélyes és kiviteli tervek a kerület javaslatának figyelembevételével készüljenek el.