Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

Csatlakozz infólistánkhoz, ahol minden fontos információról értesülhetsz.

HÍRLEVÉLRE VALÓ FELIRATKOZÁSHOZ
Ide írd az e-mail címed:

Továbbra is zavartalan a metrópótló autóbuszok forgalma

Továbbra is zavartalan a metrópótló autóbuszok forgalma

Hétfőn kezdődött meg az előttünk álló évek legnagyobb, és egyben jelentős forgalmi változással járó közlekedési beruházása, a napi 500 ezer utast szállító M3-as metró rekonstrukciója. 

 A metrópótlás zavartalan, a pótlóbuszok a rendelkezésre álló közúti kapacitás maximális kihasználásával, a csúcsidőben rendkívül gyakran, folyamatosan közlekednek.

A BKK számos csatornán széleskörű kommunikációval segítette és segíti a közlekedők tájékoztatását. 500 ezer szórólap készült, amelyeket a helyszíneken osztottak ki, illetve postaládákba juttattak el, 6000 új menetrendi lap, 1400 padlómatrica és padlófestés készült, 1000 grafikus tájékoztató került ki a megállókba metróállomásokon és járműveken és a BKK, illetve a BKÜ 110 munkatársa 16 helyszínen segítette önkéntesként a helyszíni utastájékoztatást.

A rekonstrukcióhoz kapcsolódó pótlásban hétfőtől városszerte mintegy 90-nel több autóbusz, és 6-tal több villamos szerelvény közlekedik, a járatok forgalmának segítésére pedig 5 csomópontban egyedi forgalomtechnika, körülbelül 100 csomópontban jelzőlámpahangolás-módosítás valósult meg, továbbá mintegy 10 km buszsáv kijelölése történt meg.

A metró nyomvonala felett közlekedő metrópótló autóbuszok mellett sűrített metrópótló villamosok is közlekednek, valamint a metrót elkerülő, alternatív irányokban (pl. 20E, 30-as járatcsalád) is többletkapacitást biztosít a BKK. A napi üzemeltetést segíti a megerősített helyszíni forgalomirányítás mellett meghatározott csomópontokban rendőri jelenlét is.

A pótlóbuszok a rendelkezésre álló közúti kapacitás maximális kihasználásával, a csúcsidőben rendkívül gyakran közlekednek, azok forgalma folyamatos, melynek következtében, ahogy tapasztalhatták is, senkinek sem kell hosszabb időt várni a pótlóbuszokra. A metrópótló vonalra beosztott mintegy 60 db jármű naponta több mint 1600 indulást teljesít.

Félrevezető az Index cikkében megjelenített adatsor, mely azt sugallja, hogy az utasforgalmat érintően 30 perces késések adódtak. Az úgynevezett vonali késés egy olyan üzemi mutató, mely a járművek és járművezetők vezénylésével kapcsolatos, de nincs érdemi hatással az utasforgalom kiszolgálására. A gyakorlatban a metrópótló buszok közlekedése folyamatos.

A BKK, a BKV és a Budapest Közút munkatársai – ahogyan a BKK azt már a metrópótlás megkezdése előtt is jelezte – folyamatosan nyomon követik a járatok kihasználtságát és menetrendszerűségét, szükség esetén a megfelelő finomhangolásokkal segítik a metrópótlás lebonyolítását: tartalék járműveket állítanak forgalomba, menetrendi, forgalomtechnikai pontosítást végeznek, jelzőlámpák hangolását vagy az utastájékoztatási elemeket pontosítják, illetve tovább erősítik a helyszíni forgalomfelügyeletet.

Mindezek eredményeként a közlekedési igényeket a BKK maradéktalanul kielégíti. A további utazási javaslatok, alternatív lehetőségek és aktuális információk a BKK honlapján, a www.bkk.hu/m3felujitas oldalon találhatók. A Budapesti Közlekedési Központ ezúton köszöni a közlekedők türelmét, és azt, hogy az alternatív utazási lehetőségeket is igénybe veszik: a metrópótló busz mellett a metrópótló villamosokat és az egyéb alternatív járatokat.