Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

Csatlakozz infólistánkhoz, ahol minden fontos információról értesülhetsz.

HÍRLEVÉLRE VALÓ FELIRATKOZÁSHOZ
Ide írd az e-mail címed:

Hét kilométeres vasúti alagút épül a reptérnél

Hét kilométeres vasúti alagút épül a reptérnél

Az év végén kihirdetik a Budapest–Belgrád vasútvonal tenderét, és 2022-re elkészülhet maga a beruházás is, jelentették ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az InnoRail vasúti konferencián. 

Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára azt is elmondta, hogy már tervezik a ferihegyi repülőtérre vezető vasútvonalat.

Jól halad a Budapest–Belgrád vasúti pálya felújítása. 
A vonal most rendkívül rossz állapotban van. Már 25 éve tervezték a felújítását, de a délszláv háború miatt ez elmaradt, hol­ott árufuvarozási szempontból rendkívül fontos. Mint ismert, a vasútvonalat mind Szerbia, mind Magyarország kínai kölcsönből kívánja felújítani.

Szerbia három szakaszra osztotta a beruházást, ebből az egyik orosz kölcsönből újul meg. Hazánk a Budapest–Kelebia szakaszt egyben kívánja felújítani, a kivitelezési pályázatot az év végén jelentetik meg – mondta az államtitkár. Ekkor megkezdődhet a tervezés, 2020-tól pedig maga az építés is, és a tervek szerint a projekt 2022-re mind Magyarországon, mind Szerbiában befejeződik.

Mosóczi László kiemelte a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér bekötését a kötöttpályás közlekedési rendszerbe, erről tavaly novemberben döntött a kormány. A megvalósítás módja, hogy a 100a (Budapest–Cegléd) vasútvonalból Pestszentlőrinc és Monor között egy új szakasz ágazik ki. A 22 kilométer hosszú kitérő hét kilométeren át a föld alatt halad majd, és úgy éri el a reptéri terminált.

A nyomvonal feltételezhetően a két kifutópálya között fog haladni, a repülőtér területét már a föld alatt éri el. Az alagútnak és vasúti technikának két szempontból is speciá­lis biztonsági feltételeknek kell megfelelnie. Egyrészt nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét. A tervezés jelenleg IKOP-finanszírozásban folyik, és két évre van szükség, hogy előkészítsék a beruházást a repülőtér területén – mondta az államtitkár.