BUDAPEST

A Munkáspárt Budapesti honlapja

  
  
  

Hírlevélre feliratkozás

Csatlakozz infólistánkhoz, ahol minden fontos információról értesülhetsz.

HÍRLEVÉLRE VALÓ FELIRATKOZÁSHOZ
Ide írd az e-mail címed:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

A Munkáspárt programja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Események

Július 2017
H K Sz Cs P Szo V
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Változhat a KRESZ

Változhat a KRESZ
Pin It

A napokban jelent meg a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely szerint 2018-ban és 2019-ben tízmilliárd forintot költenek több száz kilométernyi bicikliút megépítésére.

Idén egymilliárd forint áll rendelkezésre a bicikliutak tervezésére. 

 A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. egy keretközbeszerzést írt ki, amely elhúzódott, de mostanra már a 27 külön szakasz egyenkénti tervezésére is megvannak a győztesek. A szerződéseket még nyáron aláírják, 60 napja lesz a tervezőknek az engedélyes tervek elkészítésére.

A 27 szakaszt főleg a Balaton körüli, a Duna melletti (Rajka és Budapest közötti EuroVelo 6), valamint a Budapest-Velencei-tó-Balaton közötti kerékpárút alkotja. Ezek a kiemelt projektek. Ezen kívül megtervezik a Tarcal-Tokaj-Bodrogkeresztúr és a Tokaj-Tiszabecs szakaszt is.

A kerékpározásért felelős kormánybiztos szerint idén meglesznek a kerékpárutak engedélyes tervei, és reméli, hogy még idén elindíthatják a kivitelezésekre is a közbeszerzési eljárásokat. Ha minden jól megy, 2018-ban a 27 szakasz döntő többsége megépül, 2019-re pedig az összes tervezett kerékpárutat megépítik. Ennek egyik biztosítéka, hogy a 2018-as költségvetésben 11 milliárd forint van erre elkülönítve, amihez 5 milliárd forintnyi uniós támogatást is hozzátehetnek.

A mostani kormányhatározatból kimaradt az EuroVelo 6 legborzasztóbb állapotú szakasza, ami Szentendre és Budapest között húzódik. Ennek az az oka, hogy erre a részre már aláírták a tervezési szerződést.

A kormánybiztos beszélt arról is, a jövőre épülő kerékpárutak jobb minőségűek lesznek, mint az elmúlt években megépítettek. Az építtető NIF Zrt. ugyanis érvényesíti a minőségre vonatkozó szigorú szabványokat. A panaszok eddig főleg az önkormányzatok által épített kerékpárutakra futottak be.

A kormánybiztos koordinálásával a kerékpáros szervezetek összeállítottak egy KRESZ módosítási csomagot is, amely a várakozás szerint csökkenteni fogja a kerékpárosok és autósok valamint a kerékpárosok és a gyalogosok közötti konfliktusokat.

Például javasolják a közlekedési alapismeretek oktatását már az általános iskolában, amiből 12 éves kor környékén vizsgát is tehetnek majd a diákok. Javasolják a 1,5 méteres előzési oldaltávolságot, és azt, hogy megfelelő esetekben oldják fel a kötelező kerékpárút-használatot. Ennek oka az, hogy a baleseti statisztikák szerint a járdán vezetett kerékpárút és az úttest keresztezésénél sokkal nagyobb a balesetveszély, mintha az úton közlekedne a bringás. A módosításokról szeptemberben még további egyeztetéseket tartanak autós szervezetekkel, rendőrséggel, utána születhet meg a jogszabály.

Forrás:
inforadio.hu