BUDAPEST

A Munkáspárt Budapesti honlapja

  
  
  

Hírlevélre feliratkozás

Csatlakozz infólistánkhoz, ahol minden fontos információról értesülhetsz.

HÍRLEVÉLRE VALÓ FELIRATKOZÁSHOZ
Ide írd az e-mail címed:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

A Munkáspárt programja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Sok fővárosi taxis elveszítheti a munkáját

Sok fővárosi taxis elveszítheti a munkáját
Pin It

A Budapest Taxi intézkedési tervet készített, azt szeretnék elérni, hogy mérsékeljék a 2018 januárjára tervezett környezetvédelmi szigorításokat. 

A tervezetet már be is nyújtották a fővárosi önkormányzathoz - írja a Világgazdaság.

2018 januárjától a jelenleginél sokkal szigorúbb környezetvédelmi paramétereknek megfelelő taxik közlekedhetnek a főváros területén. A fővárosi önkormányzat rendelete értelmében az elektromos, hibrid, vagy az úgynevezett Euro5-6-os motorral felszerelt járművek kaphatnak csak engedélyt. A Világgazdaság szerint ennek a kocsik 25-28 százaléka nem felel meg. Számítások szerint ezek megfeleltetése mintegy 8,2 milliárd forintba kerülne. 

Oravecz Nándor, a Budapest Taxi ügyvezetője szerint a főváros lépése érthető és indokolt is, de csak úgy szabad nekiindulni a 2018-as évnek és a szigorításnak, ha az ezzel járó problémákra megoldásokat is adnak. "Önmagában a döntés, annak eredménye nemcsak több tízezer kolléga munkáját veszi el, de következménye lehet Budapest taxisforgalmának összeomlása is. Ma csak a hozzánk befutó havi több tízezer hívás 5-8 százalékát nem tudjuk teljesíteni, ha a számítások szerinti mértékben még ki is esnének járművek, ez a szám lényegesen nőne" — mondja a vezető, aki úgy látja: a kollégák jelentős része biztosan nem tudná maga előteremteni a pénzt új munkaeszköze beszerzésére, nem hitelképesek, ezzel nemcsak őket veszítenék el, hanem tovább erősítenék az illegális fuvarozások arányát. 

,,Mi olyan megoldást ajánlunk, amely szerint lízingszerződéssel bérgépjárműveket biztosítanánk, ezeket 3-4 év elteltével meg is vásárolhatnak. Ehhez flotta menedzsmentet kapnak, teljes műszaki kiszolgálást, az azokból származó kedvezményeket. Ezzel a pályán tudnánk tartani kollégáinkat, de akár várnánk azokat is, akik vállalják a tiszta munkát, a nálunk bevett heti ellenőrzéseket és nincsenek ,,kütyük” a járműveikben, amivel becsapnák az utasokat” - hangsúlyozta Oravecz Nándor. A másik fontos javaslata a társaságnak a taxik reklámfelületének növelése, amely akár havi 30-60 ezer forintnyi biztos bevételt hozhatna.

Oravecz azt is elmondta a lapnak: "Ma a kollégák átlagéletkora 40 év fölött van, fiatalok nem igen jönnek erre a pályára, nem vonzó, mert nem elég jól vezetni, itt fontos a tolerancia, a jó kommunikáció és a munka iránti alázat. Nálunk valamennyi új belépő egy beilleszkedési folyamatban vesz részt, amely során segítünk, hogy ezeket a képességeket megszerezze és utána is folyamatosan nyomon követjük őket, munkájukat etikás kollégák segítik, ha pedig apróbb szabálysértéseket látunk, pótképzéssel is támogatjuk a sofőröket. Ez érdeke valamennyi szereplőnek, utasnak, a kollégának és persze a taxis társaságnak is: aki taxit hív, tudja, udvarias, tájékozott sofőrje lesz, aki nem csapja be”.

Forrás:
hportal.hu